کاهش فشار خون با ریزمغذی‌ها

403
ریز مغذی هایی برای کاهش فشارخون

همواره برای تنظیم فشار خون و کاهش آن  یک رژیم غذایی سالم  که سرشار از ریز مغذی ها و محدود از سدیم ، قندهای ساده و غذاهای فراوری شده باشد،توصیه می شود. در ادامه با تعدادی از این ریز مغذی ها آشنا می‌شوید:

1- منیزیم

کاهش فشار خون  در نتیجه افزایش تولید نیتریک اکسید است. نیتریک اکسید به عنوان یک گشاد کننده عروق در بدن عمل می کند و باعث آرامش و گشاد شدن عروق خونی ، افزایش جریان خون و کاهش فشار خون می‌شود.برای دریافت منیزیم باید خوراکی هایی مثل بادام  ، کنجد ، آفتاب گردان و بلغور جو دو سر میل کنید .

2- امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 عملکردهای مختلفی در بدن دارند ، از جمله قوی نگه داشتن رگ های خونی. برای دریافت امگا 3 از طریق رژیم غذایی خود ، به دنبال ماهی های چرب مانند ماهی آزاد و ساردین ، ​​آجیل و دانه ها ، دانه های چیا و گردو باشید.

3- پتاسیم

پتاسیم محرک دفع سدیم از بدن است و در نتیجه به استراحت رگ های خونی کمک می کند. دریافت پتاسیم کافی در رژیم غذایی سالم و متعادل آسان است. موز ، آووکادو ، سیب زمینی شیرین و اسفناج از منابع خوراکی خوب پتاسیم هستند.

4- ویتامین C

در بررسی مقاله مروری که بر هشت مطالعه انجام شده نتیجه گرفته شده که سطح مناسب  ویتامین C با کاهش قابل توجه فشار خون همراه بوده است. در این مطالعات مشخص شده است که ویتامین C به عنوان یک دیورتیک یا ادرار آور عمل می کند ، مایعات و نمک اضافی را از بدن دفع می کند و در نهایت فشار خون را کاهش می دهد.

5- کلسیم

بدن انسان برای داشتن استخوان های قوی و تقویت گردش خون ، انقباض ماهیچه ها و ضربان قلب به کلسیم نیاز دارد.

 

گردآوری:دینگ لند

منبع :khorasannews.com

لینک کوتاه:https://1sl.ir/mSBnc