وبلاگ

  • خانه
do

به گزارش ایبنا، کامران سلطانی زاده، دبیر کل سابق کانون صرافان گفت: علی رغم اخبار حمله امریکا به نقاط مختلف در‌سوریه و‌عراق، شاهد کاهش ناگهانی نرخ دلار بودیم که این اتفاق زمانی رخ داد که همه منتظر افزایش شدید نرخ ارز بودند.

وی ادامه داد: به طور حتم همه دلالان و خریدارن از ورود بانک مرکزی در این ایام برای مدیریت بازار مطمئن بودند و‌دست به عصا شدند.

سلطانی‌زاده در خصوص اقدامات لازم برای مدیریت بازار در شرایط کنونی گفت: افزایش تعداد صرافی‌های دخیل در عرضه می‌تواند در کنترل بازار موثر باشد. همچنین افزایش سهم حضور صرافی‌های غیربانکی در عرصه سامانه نیما با توجه به وجود مازاد در عرضه این سامانه می‌تواند روند بازار را معکوس کرده و‌خریداران را بیستر دست به عصا کند و همچنین فروشندگان را وادار به فروش کند.

وی در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی در یک سال گذشته و برهه‌هایی که بازار ارز دچار نوسان شد(اسفند سال گذشته و خرداد ماه ۱۴۰۲) با ورود به موقع و سریع و همچنین استفاده از ابزارهای کنترل بازار، با قدرت دلار را از کانال ۶۰هزارتومان به کانال ۴۹هزار تومان برگرداند و این تجربه‌ها نشان می‌دهد باز هم تحقق این اتفاق و برگشت نرخ ارز به سطوح قبلی دور از ذهن نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *